Yazı Detayı

‘YOL’UNUZ DÜŞERSE…
İbrahim İşler
iisler_47@hotmail.com

Ereğli’ye (Konya) yolunuz düşerse, mutlaka İvriz’e uğrayın. Kayaların arasından fışkıran suyu temaşa edin. Beş saniye kadar ayaklarınızı suda tutun. Çıktığı yerden bir iki bardak için. Çok hoş duygular yaşayacaksınız. Biz de aynısını yaptık, sonra kahvaltı için kamelyanın altına geçtik.  Çay faslında yanımızdan 65-70 yaşlarında bir amca geçti. Buyur ettik, tanıştık, kaynaştık. ‘Eşimin okuma yazması yok. Komşularla diyalog kurumadığından o köyde yaşamak istiyor, ben ise burada kalmak istiyorum’ deyince, ‘Okuma yazma bilememenin konuşma ile ilgisi yok ki, yoksa Türkçe mi bilmiyor?’ diye söze karıştım. ‘Evet, o Zazaca-Kürtçe  bilir. Biz aslen Tunceliliğiz’ dedi.  Konya’nın Cihanbeyli, Kulu, Sayarönü ve Yunak ilçelerinde Kürt nüfusunun olduğunu biliyordum ama, Ereğli’de farklı bir etnik yapıdan yeni haberim oldu böylece. Murat Bey, ‘Ereğli merkezde bir cem evimiz de var’ dedi. ‘Vaktimiz olsaydı cem evi etkinliklerine katılmak isterdim’ dedim. Soframıza oturan Haydar Amca ile sohbetimizin seyri, Ehli Beyt konusu üzerinden devam etti. Hz. Ali’nin hayatından önemli kesitler aktardım. Örnekliğinin yaşatılmasının önemine değindim. Haydar Amca da hak verdi. Farklı uygulamaların gelenekten geldiğini, kendilerinin de ailede gördüklerini yaşattığını ifade etti. Haydar Amca masamızdan ayrılmadan pınarın başına gidip dilek tutmamızı tavsiye etti.Kendisinin her sene pınarın başına gelip dilek tuttuğunu daha önce dileklerinin kabul edildiğini, iki yıldır olumlu netice alamadığını da sözlerine ekledi. Dileği şöyle tutuyormuş. Küçük bir taşı alıp önce suyu batırıyor sonra da kayalara atıyor. İçinden geçirdikleri gerçekleşecekse taş düşmüyor, kayalıklara tutunuyormuş.  İsteklerinin kabul edilmemesine üzülmediğini belirtti. Hamd olsun daha ne isteyeyim, ben de hanım da emekliyiz. Ben Almanya’dan emekliyim. Bahçelerimiz var. Biz de yarı şaka yarı ciddi Haydar Amca’ya şu cümle ile katkıda bulunduk: Taş atmaya neden olacak bir eksiğimiz yok çok şükür.
Haydar Amca ile kültür, refah ve huzur kavramlarını da konuştuk. Düşünceler örtüştü, aynı temennilere ‘amin’ dendi.

İvriz’den ayrılmadan önce  Kaya Anıtı’nı ziyaret ettik. Hititler zamanından kalma bu anıt (M.Ö. 8. Y.y.), dünya tarihinin ilk yazılı kabartma anıtıdır.
Ereğli’den Konya’ya geçiyoruz. Yüz elli kilometrelik yolun sağında-solunda Torku’nun diktiği ağaçlar dikkatimizi çekiyor. Yer yer ikili hatta üçlü sıralar halinde, yer yer hatıra ormanı şeklinde. Ağaçlar yeterince büyüdüğü zaman, o yolda seyahat  bir başka güzel olacak. Zihnimde Midyat-Mardin yolu belirdi. Benzer çalışma, Midyat’ın işadamları tarafından yapılsa ne güzel olurdu. Bu yoldan her geçişimde Torku’ya içten teşekkürlerimi paylaşıyorum yanımdakilerle. Marketten Torku’nun ürünlerini alırken, bu hayırlı etkinlikleri belirir gözlerimin önünde hep.
Yolunuz Konya’ya düşerse, Tropikal Kelebekler   vadisi’ne uğrayın. Ecdat, göçmen kuşlar için vakıflar kurmuş, torunları ise şimdi belli sıcaklık ve nem ortamında kelebeklerin yaşatmaya çalışıyor. Yan taraftaki çiçek bahçesi de görülmeye değer bir alan. Dokuz türde iki yüz elli bin çiçek arasında gezinti harika idi. Selçuklu Belediyesine teşekkürler. Çıkışta ziyaretçiler ücret miktarının fazla olduğunu konuşuyordu. On tl. özellikle kalabalık aileler için fazla. Mevlana Müzesi’ni ücretsiz ziyaretçilerine açan Konya Belediyesi, bu meseleye de el atar diye düşünüyorum.
Vaktiniz varsa, Sille’ye uğrayın. Taşların ve suyun dile geldiği bu mekanda, Sille deresi boyunca akşamüzeri bir yürüyüş etkinliği düzenleyin. Günün yorgunluğunu hava karardığında Akyokuş Parkı’nda  atın.  Her renkten insan orada. Kardeşçe bir arada. Akyokuş’tan Konya manzarası bir başka güzel.
Akşam Yeni Meram’da kaldık. Buradaki evler bahçeli ve genelde iki katlı. Belediye daha fazla kata izin vermiyor. İyi ki izin vermiyor. Tam bir şehir havasını soluyorsunuz bu  vesile ile.
Konya’nın caddeleri temiz, refujları yeşil ve çiçekli. Alaaddin Keykubat Kampüsü’ne gittik. Yol boyunca binaların önüne kilometrelerce parklar yapılmış.  Parklardaki tuvaletlerin temizliği dikkatimizi çekiyor. Sabun ve peçete ihmal edilmemiş. Bayan ve bayan mescitlerini de eklemek lazım. Kaldırımların bir bölümü de bisikletlilere ayrılmış. Takdir etmemek mümkün değil.
Kampüste bir bankta otururken, çocuğunu –alan sınavına girmiş- bekleyen bir aile ile tanıştık. Evin reisi, şoförlük yapıyor.  Eğitim üzerine konuştuk bir süre.  Sorunlar ve çözüm önerileri üzerine mutabık kaldık.  Ortak temennilerimiz için ‘amin’ dedik hep birlikte.
Konya, Konyalı dostlarla bir daha güzel. Midyat’ta iken kapımızı araladığımız dostlarımız, burada kapılarını ardına kadar açtılar. ‘Bitmeyen Hikaye’ ye yeni kahramanlar eklendi. Tayfun Bey ve küçük-şirin Zeynep. Teşekkürler Göktaş Ailesi, teşekkürler Perçin Ailesi, teşekkürler Dudu Ailesi. (devamı var)